Bianchi a Wendy = silná dvojka

BIANCHI a jeho příběh

Značku Bianchi asi není třeba více představovat. Spíše než horská kola zní každému po vyslovení slova Bianchi silničničky. Nicméně, tato značka vyrábí i fešáky ze stáje MTB.

Konkrétně kousek NTH FX 50 (Reparto Corso - Martini Racing) se do Čech dostal úplnou náhodou, kdy jsem si chtěl pořídit hezkého bajka, ale v ČR nějak nebyla nabídka, tak jsem se podíval za hranice (v internetové podobě) a ve Švýcarsku jsem nalezl tento krásný kousek.

Po několikadenní komunikaci jsem přesvědčil tehdejšího majitele, aby mi kolo poslal do Čech. Přes spediční firmu kolo dorazilo a byl jsem nedočkavý až si kolo vyzkouším. Vše jsem smontoval, utáhl a jel na to. No super, vlastně ani nevím jak to fungovalo, ale byl jsem nadšen takovým unikátem, že jsem začal hledat kolik jich kdy bylo vyrobeno. Je to ruční práce a jen tak se na ulici nepotká. Občas na zahraničních webech se občas vyskytne nějaký článek nebo nabídka.

Po krátkém čase jsem zjistil, že je vůle v čepech rámu, zadní stavby, což nebylo úplně ideální, protože v terénu přehazovačka nedržela rychlost. Bylo potřeba to řešit. A jelikož je tomu přes 5 let a nové čepy, vyvložkování, stále drží, tak si zaslouží velký dík firma CYKLO ADAM v Suchdole. Právě tato firma vrátila kolu život díky bronzovým vložkám do čepů, které drží dodnes. DĚKUJI A DOPORUČUJI.

Ikdyž se jedná o rok výroby cca 98, tak kolo fungovalo na jedničku, Zdvih zadní stavby bude kolem 10cm, což bylo pro tehdejší dobu super sjezďák. Vidlice byla RS Pilot, jako v pohodě vidlice, ale chtělo to něco unikátního, jako je kolo samo.

Na Ebay se ozvala Wendy, divoká Wicked Wendy, která se z Berlína chtěla podívat do Prahy a výlet byl naplánován. Velkým překvapením pro mě bylo, že v neděli v Německu nebyl otevřený ani jeden nákupák, což bylo velké vysvětlování při zpáteční cestě mé drahé polovičce. :-) Wendy si to zasloužila a obhájila se. Bombshell. Neuvěřitelný kousek. Tak tlusté nohy jsem neviděl a jak se mi líbily a líbí stále. Mám namysli nohy zmíněné vidlice, respekt značce FOX, ale tloušťka je více než FOX.

Funguje na principu pružiny a ALU olejové patrony. Štelung není, ale nevadí, Wendy se to odpustí.

Kolo jsem prodal nadšenci, které kolo ale vůbec nešetřil., až se stala prasklina pod tlumičem. Možná i z tohoto důvodu se Bianchi s Wendy mohlo vrátit zpět  původnímu českému majiteli - MNĚ. 

Tlumič zřejmě nevydržel trial a při zpětném tlumení to nedal až praskla sedlová trubka. Vznikla prasklina pod čepem tlumiče.

Co teď? Kdo vrátil kolu znovu život? ANO, opět to byl Cyklo Adam, který provedl svár a kolo drží. Celou sezónu jsem na kole jezdil a najezdil více jak 1000km. Nebyly to dnešní sjezdy, ale sportovní jízda a pozdravili jsme i Monínec. Děkuji a opět jen doporučuji. Není to marketing, je to doporučení a poděkování českým ručičkám.

Nyní je kolečko zaparkované v garáži a probíhá mírné tunění.

Víte kolik těchto rámů a vidlic je na světe vyrobených?

Rok 2018

už jen jiná řidítka,  kliky XTR a nové pláště. Jedna funkční rarita hotová :-)

Rám ALU 7000, tlumič FOX Float, vidlice Bombshell Wicked Wendy, brzdy Magura Sky, výplety Mavic Cross Max Ceramic, osazení XTR.

Neočekávejte DH stroj v porovnání s dnešními DH kolama. Je to velmi příjemné svezení, zdvih vpředu 12cm? vzadu 10cm? Váha se pohybuje kolem 12kg. 

Je to svérázné a osobité kolo s duší. 

A už má sourozence...brzy se podělím o další příběh Martini Racing.